torsdag 24 december 2009

När sista ljuset brinner...

Så här vacker (och suddig) var förra årets gran. Mamma och pappa har en medfödd talang att välja ut väldigt vackra granar. Jag och Lisa klädde den tillsammans på kvällen den 23:e, precis som man ska göra.
I år satt jag i min lägenhet med datorn i knät vid den tiden.
Jag har lyckats förtränga att det faktiskt är julafton i dag. Men så fort klockan ringde imorse utbrast jag ett "God jul" högt för mig själv.
Tragiskt.
Jag fick en sova-över-inbjudan, men dock för sent. Annars hade jag nappat på en gång.
Nästa år tänker jag vara ledig över julen. För mig är det här årets bästa högtid.

Synd att christmazillas förstör dagarna innan jul med sitt stress och otrevliga humör i butiken. Men det är inte alla såklart. Bara de som varit dåliga på planering.

Oh, fick mitt andra God-jul-sms nyss. Det första skickade kusinen vid två i natt. Var hon full?


Urk. Jag borde egentligen trycka Ctrl+A och bara radera hela texten. Ingen fin julstart att bara klaga.


God jul älskade läsare! Må denna dag bli en av de vackraste i ditt liv.
Kram Fröken Fräken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, nej jag var itne full ;) Jag hade suttit uppe och slagit in alla julklappar.. Hade inte slagit in någon, började 4 på dan, var helt klar halv 2.. =)

God Jul!

<3

/Kusin vitamin!