fredag 16 juli 2010

En vecka till kortsemester!

Om en vecka och några timmar tar jag färjan över till Visby. Hjärtat ska spela tennisturnering och jag ska heja, heja under den enda match jag hinner se. Han vill att jag ska packa träningsskorna och sportbh:n men jag har nog bara plats för fina klänningar (eh, vilka?) och klackar. Måste ju passa in på det glassiga hotellet och bland Stockholmsbratsen som spenderar sin vildaste supa/knulla/slåss-kväll ungefär just då jag anländer med färjan (02:45).
Mamma har redan förbjudit mig att gå de tre kilometerna till hotellet från båten eftersom "ungdomarna har samlingsplats precis utanför ringmuren" där jag kommer att passerar. Hon och pappa provgick faktiskt vägen när de var i Visby i veckan.
Men hon tycker däremot att jag ska slänga mig i havet eftersom det är 24 grader - så länge algerna inte blommar. De hörde algvarningar på nyheterna. Och jag vill inte få någon akutkräksjuka som Erika, 5 år, fick i Grekland då hon råkade svälja (stora) alger och kräktes i vattnet. Not hot.
Eftersom jag aldrig har satt min fot på denna omtalade semesterö (och inte Hjärtat heller) ska vi hyra moppe. Jag vill helst se raukar och fossiler men vad jag har förstått finns de lite överallt på norra delen. Kanske kasta lite macka i Östersjön och läsa böcker i badenbadenstolar.
Baby är världens bästa som låter mig följa med på den här resan.

Inga kommentarer: