måndag 30 januari 2012

I brist på bättre att skriva om...

Nämn något som gjorde dig glad igår: Att en kollega fick mig att känna mig viktig.
Vad gjorde du kl 08 i morse? Packade upp varor på jobbet. Hade varit vaken i tre timmar redan.
Vad gjorde du för 15 min sedan? Käkade makaroner.
Det sista du sa högt? "Ja, men det låter bra, hejdå!" till chef som ringde och hörde om jag kunde börja jobba tidigare imorgon.
Det senaste någon sa till dig: "Då ses vi imorgon" från samma kollega.
Vad har du druckit idag? En blåbärssmoothie och tropisk fruktjuice.

Vad var det senaste du åt? Lakritsbalk som jag snodde ur Johans godispåse.

Vad var det senaste du köpte? Bröd, juice, en bit bondost, chips och nötfärs.

Vad är det för färg på din ytterdörr? Brun.

Vad är det för väder hos dig nu? Strålande sol och cirka fem minusgrader.
Godaste glassmaken? Choklad. Gärna med browniebitar i.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Absolut!
Sover du tungt? Nja, jag vaknar och somnar om väldigt lätt. 
Drömmer du mardrömmar? Inte ofta. 
Trivs du med ditt jobb? Ja, när jag får göra saker som är kul och kunderna är glada.
Favoritklädsel? Allt som är Johans. Mysklär mig i hans fina övertröjor.
Vad ser du om du tittar till höger? Vårt kök. 
Höger el vänsterhänt? Höger.
Humör just nu? Mest trött eftersom jag sovit så lite senaste nätterna. Men annars avslappnad och tillfreds.
Favoritgodis? Lakrits! Och choklad. 
Kläder just nu? Pyjamasbyxor med rosor på, raggsockor och Johans ulltröja.
Vad ska du göra härnäst? Zappa framför tvn. Ligga under täckt och småsova. 
Vad gör dig glad just nu? Att jag och Johan har bokat vår resa till London. 
Sommarplaner? Barcelona med hela familjen i juni, midsommar i skärgården och festival i Göteborg.
Hur många kuddar sover du med? En under huvudet och en som jag kramar (när Johan blir för varm att skeda med)
Morgon eller nattmänniska? Är trött på morgon och somnar alltid för tidigt på kvällen. Men mer nattmänniska tror jag. Eller nej, jag vet inte. 
Vad är viktigast för dig? Att Johan och min familj mår bra.
Är du kittlig? Ja, mest i sidorna och under fötterna. 
Snarkar du? Lite, lite när jag är förkyld.
Stjärntecken? Kräfta.
Äckligaste insekten? Spindel och tvestjärt.
Stökigt el välstädat? Välstädat. Men det är mest tack vare Johan.
Vad längtar du mest efter just nu? Att våren ska komma. Värmande sol, droppande tak, lättare jacka och tunnare strumpbyxor, fräknar och doften av sommarhud.

Inga kommentarer: