söndag 3 maj 2009

När jag var lite älskade jag att fylla i "mina vänner"-böcker. På bloggen får jag fylla i det här istället.

Lovar du att vara ärlig? Ja, jo,
Du heter: Linnéa Johanna Gustafsson
Smeknamn: Kulan, Joppe.. Men mest Johanna
Låt som när du är ledsen sörjer till? Jag har ingen speciell tyvärr
Beroende av: Mycket som är ätbart.
Vem behöver du mest just nu: T, alltid T.
Vad tror folk om dig? Jag tror att jag verkar tystlåten, blyg, stillsam, trevlig.. Fast sen när dom lär känna mig....
Stämmer det? Jo, men det gör det. 
Vad får du oftast komplimanger för? Att jag är söt. Mina fräknar också. Speciellt tanterna på jobbet är väldigt förtjusta i dom.
Vad säger du för att imponera på någon? Någor smart, roligt. En snabb humoristisk replik
Hur imponerar man på dig? Med humor. Skrattar jag har du lyckats
Brukar du skratta för dig själv? Haha, aa..
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? Det är från T. Han skriver att jag inte ska handla massor med skitsaker på Ikea. Vilket jag inte gjorde heller. 
Var bor du? Gärdet, Stockholm
Trivs du där: Jo, området är väldigt bra. Nära till stan. Lägenheten är väl sådär. Börjar tröttna
Äger du några converse: Jo, fast dom räknas inte eftersom jag aldrig använt dom. Alldeles för stora. Men ska köpa ett par av dom där nya smidiga varianterna. Vita.
Sprit, cider, vin eller öl: Vin. Eller öl på en pub.
Brukar du bli för full: Alltid fullare än planerat men inte kräk-skabb-snubbel-full. Blåmärksfull iofs.
Vad har du för mobiloperatör: Comviq
Är du allergisk mot något: Min älskade katt. Fast det skiter jag i och gosar ändå
Har du haft sex idag: Nope
Nästa mål i ditt liv: Bestämma mig för vad jag vill göra i höst. Stanna i butiken? Byra jobb helt? Börja plugga igen?
Hur svarar du i mobilen: "Johanna" eller "Hallå"
Vem ringde du senast? Lisa, min syster. 
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att hon redan ätit och inte ville att jag och pappa skulle handla hem hamburgare till henne också.
Antal timmar sömn inatt: 10 halvdåliga timmar. Sover oroligt själv. Drömde dessutom lite obehagliga drömmar.
Sov du ensam: Halva natten. Mimmi låg vid mina fötter några timmar. Då sov jag bra.
Brukar du komma i tid: För tidigt alltid. Är hellre tjugo minuter för tidig än tre minuter sen.
När mår du bra: Oj, jo.. Vid många tillfällen. Tillsammans med T, bland djur, med min familj... 
När blev du fotad senast: Igår i Parken Zoo i Eskilstuna. Lisa och jag som tog ett varv
Hur känner du dig nu: Äckelmätt. QP från donken som gror i magen. Har lite ont i axlarna också, måste hitta nån som kan massera mig.
Vanligaste färg på dina kläder: Svart. Men har börjat älska blått och lila
Vad tycker du om fötter: Dom har en bra storlek som passar i små nätta skor.
Vad saknar du: Tid och pengar. Mer fritid. 
Hade du en bra kväll igår: Nja, det hände typ ingenting. Kollade på Robinson, satt vid datorn och somnade rätt tidigt
Favoritdryck på morgonen: Juice, c-vitaminbrus
Rakar du benen: Knappt. Använder en usel Veet-kräm. Ska prova vax istället
När brukar du oftast gå och lägga dig: Runt tio, elva. Måste sova runt nio timmar
Är du blyg? Jo, det är jag nog. 
Sysslar du med någon idrott: Njaa.. spelar badminton ibland, men jag tävlar inte längre.
Vill du hellre ha mail än brev: Hellre brev, men det var väl tio år sen man fick
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja
Har du spytt offentligt: Utomhus, ja. Men inte bland folk
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Uppleva alla olikheter mellan könen
Är du nöjd med ditt liv: Just nu så är jag inte helt nöjd. Önskar jag hade gjort annolunda val tidigare. Men jag är ju inte missnöjd eftersom mina val ändå har tagit mig hit. Har jobb, man och hus.
Är du bortskämd: Not.
Vad gör du i morgon: Duschar, sminkar mig, kollar internet, går till jobbet.
Vad är det värsta du vet? Insekter. Spindlar, tvestjärtar.. Oseriöst svar, men jag hatar dom verkligen
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? För mycket. För mycket kläder och mat som inhandlas. 
Vad behöver du just nu? Mitt lypsyl som ligger en våning ner. Orka..
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Någon som står för det den säger. Bryr som om miljön och använder sitt kändisskap för att pusha för sina åsikter.
Vad längtar du till? Sommaren. Min första betalda semester
Har du bra vänner och äkta vänskap? Jag skulle behöva fler vänner. Fast ännu mer skulle jag vilja få mer egen tid att umgås med dom vänner jag faktiskt har. Saknar en snacka-i-telefon-en-timme-om-dan-kompis. Nu blir det med systrarna bara.
Vad använder du för shampoo? Elvital, den vit-gula
Vad är det finaste du fått? Kommer inte på något bra svar. Har många fina gåvor och dom som betyder mest är dom som är mest genomtänka, inte alltid de dyraste eller vackraste. Till exempel en Kalasbiljett av T. Såg Håkan för första gången. Kommer alltid minnas.
En speciell dag du minns: När jag och T picknickade i Vaxholm. Sommaren för två år sedan. 
Hur gammal är du: 22 (snart 23)
Tycker du om någon just nu: T
Om fem månader: Har jag faktiskt ingen aning om vad jag gör. Läskigt.
Du samlar på: Böcker.
Gröna eller röda äppeln: Gröna - granny smith
Vem ringer du när du är arg/ledsen: T
Gillar du golf: Nej, har provat en gång men fick bara ont i händerna
Vilken tid gick du upp idag: 09:33. Men vaknade 09:05
Har du sovit i din egna säng inatt: Nej, som i en bäddsoffa hos mamma och pappa
Har du strumpor på dig nu: Ja, ett par rosa med Hello Kitty längst fram
Vad ska du göra ikväll: Kolla på Guif: s semifinal mot Säbyhof(v?) och sen åka tåg tillbaka till Stockholm
Är det okej att gråta: Alltid.
När grät du senast: Säkert när jag tittade på något cheesy program ála Extreme home makeover. Minns faktiskt inte.
Laddar du ner musik och film från Internet: Nej...... 
Vad skulle du göra om du vann en miljon
: En miljon räcker inte lång. Insats till lägenhet eller resa och presenter. Eller placera.
Bär du glasögon eller linser: Nopp
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Haha, nej. Äger bara billiga grejor som säljs i mega-upplagor
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Klockan åtta nästan varje dag
Har du piercing: Hål i öronen
Vill du gifta dig: Ja, jag är ju redan förlovad
Vill du ha barn: Ja, det vill jag. Inte allt för sent heller... 
Solar du ofta: Jag vill kunna sola mer. Hatar att få solen i ögonen, tror mina ögonlock är för tunna. Fattar inte hur folk kan ligga med solen i fejan några timmar. Solar helst ryggen. Men blir oftast för rastlös. Kan ligga en timme, två max.
Är du bra på att laga mat: Njaa.. Ibland. 
Gillar du att dansa: Yes!
Är du flygrädd: Trodde inte att jag var det, men förra gången var det dödsångest. Fast vågade inte säga det för att verka feg.
Hur vig är du: Hahaha, jag kan inte ens sitta med benen i kors utan att ramla bakåt
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten. Gärna en kall cola, men borde inte dricka så mycket läsk
Vilken är din favoritglass: Gillar inte glass sådär jättemycket, men har köpt Magnum mandel senast och Solero Berry. Fast gillar nog mest en liten isglass.
Tror du på ett liv efter döden: Jag hoppas det. Kan inte tänka mig att man bara försvinner och inte finns kvar.
Tycker du om sushi: Ja.. fast senast mådde jag illa av den och har inte vågat köpa efter det. Damn you Viva!
Vad äter du helst när du ser på film: Popcorn eller chips. Varma chips på bion
Bor dina föräldrar tillsammans: Ja, det gör dom
Har du tandläkarskräck: Nej, men är nervös för tandläkaren. 
Är du morgon- eller kvällsmänniska: En dagsmänniska. Är trött på morgonen och kvällen om det vill sig illa.
Vilken ögonfärg har du: Melerade, grå, blå
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Javisst..
Biter du på naglarna: Nej, men på nagelbanden, och det ser förjävligt ut
Röker du: Ytterst sällan
Hur ofta tränar/motionerar du: Två gånger i månaden. Typ.
Senaste låt du hörde: Higher med Starpilots på radion
Vad gör du på helgerna: Går på stan, går ut och dansar, tar promenaden, jobbar ibland.

Inga kommentarer: