tisdag 23 juni 2009

Jag är tillbaka!

Jag har förälskat mig i norrland. Det var så himla vackert däruppe. Och det blev liksom sådär aldrig mörkt.
Fatta lyxen: satt i en badtunna (41 grader varmt) vid en sjö, med en kall öl i handen och kollade ut över en solnedgång som inte tog slut, den bara övergick i soluppgång. Tog en klunk öl. Sjönk ned en bit i vattnet.
Fatta den här lyxen: pressa som fan i en ångbastu. Kuta ut och slänga dig i vattnet från bryggan (samma solnedgång/uppgång som tidigare), sätta dig utanför bastun och bara koka i blodet ett tag till. Och få höra morgonen efter att det bara var tre grader varmt ute den natten. Då är du jäkligt varm.

Fast jag hatar dom där jävulska myggen och knotten och bromsarna. Har myggbett fan överallt. Och ett fetigt bromsbett på magen. Jag kände inte ens när jag fick det. Kli, kli, kli.

Inga kommentarer: