fredag 26 juni 2009

Kalasinbjudan

När jag var liten och skulle ha maskeradkalas satt jag hemma och målade en teckningsinbjudan. Massor med färger, ballonger och clowner. Säkert flera timmar satt jag med kritor och pennor över pappret. Sen skulle pappa åka till sitt jobb och kopiera upp inbjudan så jag kunde skicka den till mina kompisar.
- Blir det färg när man kopierar? frågade jag. Jag ville ju att alla mina färger skulle synas på min inbjudan.
Pappa kom sen hem med en bunt svartvita tråkiga papper. Fast jag orkade inte färglägga dem som i en målarbok utan skickade iväg dem svartvita. Och tråkiga.

I dag när jag ska bjuda på kalas startar jag bara ett event på facebook. Sen säger jag där tid, plats och vad som händer. Fyra anmälda deltagare. 23 har inte svarat och en kommer kanske.
Det kommer bli många utebränningar i brännbollen.

Inga kommentarer: