tisdag 27 oktober 2009

Flytt-tröttheten

Att flytta tär på krafterna.
Jag har vikt alla mina kläder. Och tömt garderoben på skor.
Jag har städat för att mina föräldrar ska komma hit och hjälpa mig städa.

Jag åkte från Ön strax efter fyra. Tog tuben till Östermalmstorg och köpte en kaffebryggare och lite mat.
Jag har ringt och skaffat inte bara en utan två hemförsäkringar eftersom jag kommer ha två lägenheter i en månad. Ännu en onödig utgift om jag och T hade tänkt en extra gång.
Jag har adressändrat och betalat räkningar. Tror i och för sig att Visa-kortet har ondast just nu.

Jag har kokat åtta koppar vatten i kaffebryggaren - två gånger. "Viss lukt kan uppstå". Viss lukt uppstod.
Hoppas mamma och pappas kaffe smakar okej på torsdag. Jag har till och med köpt hem mjölk till mamma som jag alltid annars glömmer.

Jag läste fel på äggkartongen i affären. Jag tyckte det stod att äggen var värpta av bruna höns (brunt eller vitt spelar ingen roll för mig liksom). Men jag köpte visst BUR-värpta ägg.
Jag skämdes i efterhand. I och för sig fick hönsen frö i burarna. Snacka om illa om det är ett bra argument att skriva på kartongen.

Huvudet är proppat med "du måste göra det här och det där". Låg vaken mellan 02:54 och 04:03 och ältade allt jag har på min TO-DO-lista skriven i Word, sparad på skrivbordet.
Måste gå upp tidigare imorgon för att boka slutlig besiktning hos husvärden samt säga upp elabonnemang hos Fortum (hutlösa priser anyway).

Skrev dessutom fel i adressändringsformuläret så jag måste tippexa det på jobbet innan jag postar det.


Men jag tycker det ska bli kul att flytta.
När ekonomin har återhämtat sig och jag kan köpa fina kuddar, ljuslyktor och badskum.

Inga kommentarer: