lördag 25 december 2010

Om familjens julklappsbyte.

I dag kommer det släkt från olika håll hem till oss. Och istället för att alla ska köpa julklappar till varje person har vi bestämt oss för att ha ett julklappsbyte, där man köper något som kan passa till vem som helst av oss.
Så när jag gick till stan för att handla klappen var jag tvungen att tänka på de här sakerna:
- det kan inte vara en bok eller något annat med svensk text i eftersom min mosters sambo är finsk och min kusin och hennes pojkvän är norska.
- det måste passa en kille eller tjej.
- julklappen ska även funka för min syster Lisa som är 19 eller min mormor som (snart) är 75.

Men jag tror att jag fick till en bra grej.

Det ska bli rätt intressant att se denna blandning av folk tillsammans. Men en person kommer att saknas i sällskapet och det är Johan.

Inga kommentarer: