fredag 7 maj 2010

Första turen i centrum avklarad

Min kyl är tom sånär på ett paket ost, lite smör, ketchup och en tetra tranbärsjuice som mamma trodde var min. Det är den inte, men tack, kommer smaka gott. Den enda butiken öppen i centrum var Klippet eller Mat Öppet. Vet inte riktigt vad affären hette faktiskt. Ägaren själv satt i kassan och hans bror härjade runt på golvet och märkte varor fel, tydligen. Men han i kassan var väldigt trevlig.
Utanför Systemet hängde A-lagarna.
Gick in på grillen vid tunnelbanan. Sex hormonstinna förortskillar i åldern 15-21 (svårt att bestämma åldern - alla var skäggiga, men unga) satt vid ett av borden. Jag beställde min mat och klämde mig förbi till en stol längre bak. En talade om att han hade gömt en "niomillimeters" någonstans i närheten men var inte orolig att "aina" skulle hitta den. De åt upp och gick ut och rökte. Jag fick min mat och gick hem. "Aina" åkte förbi strax innan min gård och då kände jag mig trygg igen.

Inga kommentarer: