torsdag 6 maj 2010

Tåren i ögat

För snart två år sedan cyklade jag ner för den här backen strax innan klockan åtta på morgonen. Mötte upp min blivande butikschef Å utanför dörren och började min tid på H&M Lidingö. Det som skulle vara ett sommarvikariat på fyra veckor förlängdes och blev ett år och trekvart.
Nu är tiden på Ön slut. Jag får imorgon säga hejdå till mina stammisar och kära kollegor. Det blir ingen mer sushi på Viva, frukostmacka från Skeppet, ingen mer hårspraystant eller Kinaliga. Jag kommer aldrig mer få höra ett "pip-pip" från Lasse eller bli kallad "Proffset" av fru W och David får bli solosångare nu när hans duettpartner flyttar västerut.
Jag har välkomnat och kramat kollegor adjö under min tid på 182: an och nu är det dags för mig att stämpla ut.

2 kommentarer:

J sa...

Du skriver så bra, bejb!
Tycker du ska ta upp den där novellen igen!
Hoppas allt går bra med flytt x 2.

Fröken Fräken sa...

Tack min fina. Jag saknar dig.