torsdag 17 mars 2011

En velig, seg råtta.

Om två minuter blir klockan 14. I över tre timmar har jag förberett mig för att kliva ut genom dörren och åka in till stan. Jag hade först tänkt mig en promenad hela vägen in till Söder, men ångrade mig då jag varken hade musik till öronen eller en sol på himlen.
Nu fuskåker jag till Slussen och traskar resten. Mitt mål är att köpa böcker på Drottninggatan bok & bild. Världens mest trånga tillika fyndvänliga bokbutik om man har tid att leta och orkar knuffas.

Hur kvällen blir har jag inte bestämt mig. Urban Cone spelar på Debaser Slussen klockan 22. De är bra och dessutom kommer en hel del vänner vara där. Å andra sidan har jag en man som väntar hemma i soffan och jag ska vara instämplad på jobbet 8:30 imorgon.
Å andra sidan har jag en man som ändå kommer hem sent eftersom han måste gå på bio och räkna lingon.
Vad ska jag göra?

Inga kommentarer: