onsdag 29 juni 2011

God morgon födelsedagsbarn.

Johan sjunger en sånt. Slår upp mina blå. Får frukost på sängen. Plus några paket. Äter lite nybakat gott. Dricker min favoritjuice. Får somna om. Vaknar av sms. Vaknar av telefonsamtal. Mamma. Hon berättar återigen om hur det var morgonen jag föddes.
"Det hade vart torka hela sommaren tills nu. Men på natten började det regna. Jag kommer fortfarande ihåg hur den varma asfalten luktade när regnet kom."
5 över 5 på morgonen är jag född.
Den här morgonen drömde jag att det snöade på min födelsedag. Meterdjupt blev det men inte det minsta kallt. Sen vaknade jag av väckarklockan och var tvungen att kliva upp.
Jag har fortfarande ärenden att klara av innan jag får ta det lugnt. Så nu styr jag stegen mot Liljeholmens galleria. Förväntar mig ett grattis-på-födelsedagen av kassörskan på Systemet för jag kommer garanterat få visa mitt leg, även om man inte måste göra det när man är 25 år.

Inga kommentarer: