måndag 27 juni 2011

Min första semestervecka.

Det är min födslidagsli på onsdag. Då fyller jag 25 vilket känns halvstort. På eftermiddagen får jag gäster som jag  ska bjuda på två sorters tårta. En smörgår- och en choklad. Alltid choklad.
Min mamma övergödde nog oss i familjen med jordgubbstårtor när vi var små så det tänker jag aldrig baka. Inget annat med frukt heller. Det ska vara choklad i allt.
Måste bara hitta ett gottigt recept.

Lisa kommer imorgon och hjälper mig handla och sen ska vi göra smörgåstårtan så att den hinner gotta till sig över natten.
Chokladtårtan gör jag på onsdag.
Så idag städar jag. Har hunnit plocka undan alla grejer som låg och skräpade överallt i lägenheten. Ska vika undan kläder och våttorka alla ytor. Samt dammsuga och torka golven och handla mat till ikväll innan Johan kommer hem.
Och duscha!
Dags att sätta igång alltså.

Inga kommentarer: