onsdag 24 mars 2010

Varför kan inte jag få njuta?

Nedgångar, nedgångar, nedgångar. Bara dåliga nyheter och tråkiga besked. Vad har jag gjort för att förtjäna denna skitstart på året? Det är bara för att jag skrev på Facebook att "det här året kommer bli ett av de bästa". Sen gick det bara utför. Redan samma kväll som jag skrivit inlägget så ringde ju hyresvärden och berättade att han skulle sälja lägenheten.
I dag ringde han och berättade att jag inte kan bo kvar i lägenheten, ens en vecka. Och min skatteåterbäring kommer räcka till sexhundra Jenkatuggummin.
Det enda jag har att se fram emot är min Berlin-resa. Men inte ens den får jag njuta av att längta till eftersom det här helvetesjävlaskitlägenhetssökandet tar upp all min tankekraft. Måste dessutom försvara den så fort jag pratar med folk som jag behöver uppmuntran ifrån (läs: mamma och syster).
"Avboka resa", säger de.
Som fan heller att jag tänker. Bara tanken på resan får mig att må bra.

Jaha. Tack för den. Nu går jag och lägger mig ledsen igen.

2 kommentarer:

en grubblare sa...

Ska vi kolla efter jobb i norge? =)

Fröken Fräken sa...

Haha, varför Norge? Jag tycker du och P kan flytta hit så kan jag bo hos er :)