fredag 9 april 2010

Och där slutade jag packa.

Jag tog in alla saker från förrådet. Gick igenom varje kartong och påse och rensade grymt mycket. Jag har till och med packat ner det mesta av mitt porslin men pappret tog slut så jag kunde inte fortsätta. Wattahell lika bra att ta tag i dem också, tänkte jag och drog in mina två feta flyttlådor från balkongen.
I den ena har jag lite prydnassaker som inte skulle stå framme när de fotade lägenheten. I den andra låg täcken, lakan och badhanddukar. Jag gick precis igenom den med lakan och upptäcker på den andra kartongen en fet jävla äcklig spindel.
Skrek högt.
Då försvann spindeln! Jag vet inte vart den tog vägen! Den gömmer sig någonstans bland mina lådor och prylar! Och den har säkert lagt ägg i mina gardiner och som kommer kläckas när som helst eftersom jag tog in dem i värmen! Jag vet att det är skitlöjligt men jag klarar inte av dem!
Panik, panik, panik.
Men vad ska jag göra nu? Jag kommer inte kunna gå igenom sakerna mer. Jag vill inte röra något som har stått på balkongen. Måste ringa någon som kan komma hit och göra jobbet åt mig. Men vem...?
För jag måste bli klar snart. Jag ska ju tvätta på söndag och då måste jag röra lakanen och handdukarna igen.
Faaan.

Inga kommentarer: