måndag 21 juni 2010

Fattigkvinnans liv

Jag har en ledig dag (igen). Vad ska jag göra med all min lediga tid?
Sätter väl på tvn, spelar ett parti Betapet, surfar runt på bloggar som aldrig uppdateras. På kanal 5 börjar strax en realityserie om tjejer som dejtar Svin (deras ord). Svinen är biffiga, solariebruna och övertatuerade (tydligen), paren "granskas" och tjejen ska i slutet av varje avsnitt bestämma sig för om hon vill stanna hos Svinet eller gå vidare i livet.
Spännande!

Men det får nog bli TV-tittande i dag. Det är ändå det abonnemanget jag lägger mest pengar på i månaden och då ska det fan utnyttjas. Jag ska zappa mellan diverse konstiga kanaler och titta - bara för att.

Jag kanske hinner med att packa upp de där sista lådorna med kläder jag dragit på i en månad. Och jag borde baka eftersom det här är den sista lediga dagen jag har innan min födelsedag då jag får främmande.
Men vad ska jag baka?
(ps, om du kommer med baktips kan jag inte använda en kavel, för det äger jag ingen)

Inga kommentarer: