onsdag 31 augusti 2011

Det hände något konstigt igår.

Igår när jag hade krypit ner i sängen, fick Johans arm om mig och täcket över kroppen kunde jag ändå inte slappna av. Jag brukar annars kunna somna mitt i en mening, men inatt var det svårare. Tankar rullade runt och jag fick lite småångest över saker som händer just nu.
Mycket att tänka på alltså.
Och jag är ingen tänkare. Jag funderar nästan aldrig över beslut, utan gör så som magen säger känns bäst. Men just nu har jag två beslut att ta där magen säger att jag kan välja att gå åt båda hållen, och det skapar problem i min tänkovana hjärna.
Enligt erfarenhet har jag då svårt att välja och det slutar med att jag drar ut på problemen så länge så att det blir fler problem för att jag inte kan bestämma mig.

Så himla osmart.

Inga kommentarer: