onsdag 24 augusti 2011

Stress!!!!! ??

Jag fick precis världens stresskramp i magen! Inte kramp, men du vet, så som stress känns i magen. Har precis rusat runt i lägenheten och dammsugit. Håret hängde ner för ögonen så jag blev helt tokig! Sen tittade jag mig i spegeln och ba: tack, för att du är så vacker idag.
NOT!

Jag vill vara vacker, trevlig, smal, snäll och en bra sambo som håller rent, städat och lagar god och nyttig mat. Just nu kan jag inte bocka av en endaste av de där kriterierna. Det gör mig stressad.
Alltid är det nått evenemang att besöka eller en snygg klänning att köpa. Pengarna försvinner i tanken redan innan lönen kommit. Och då blir jag stressad för jag tänker på att jag måste spara pengar! Till en buffert, till höst-och vinterkläder, till vårkläder, till sommarsemestern som vi ska ha tre veckor i USA.
Men jag vet också att om jag struntar i allt det där jag skulle köpa och spara pengar till, bara låg hemma i soffan som en grönsak skulle jag ändå blir stressad.
Vad tråkigt livet skulle vara då.

Men varför kan jag inte hitta en balans just nu?

Inga kommentarer: