söndag 14 februari 2010

Romantik














Min pappa kan vara romantisk om han bara vill. När mamma fyllde 50 hade han köpt hem rosor, bubbel och fixade ett skönt bad till henne på morgonen. Mamma sa att hon blev kär i honom igen.
Sånt värmer lite extra i mitt hjärta.
Min vän Erica fick tre rosor skickade med bud till hennes jobb i fredags. På kortet hade hennes pojkvän skrivit att två av rosorna symboliserade deras tid tillsammans, den tredje för alla hjärtans dag och den röda färgen de känslor han har för henne.
När jag fick höra om blommorna blev jag alldeles lycklig i kroppen för Ericas skull. För jag vet att det var något hon behövde just nu - en överraskning, vackra ord och kärlek.

I dag tänker jag släppa alla tråkigheter från mitt huvud och tänka på alla fina vänner jag har och min underbara familj. Jag har fått pepp-sms fyllda med ord som jag inte ens vet om jag förtjänar och jag känner mig riktigt rörd.
Tack.


Jag tänker på dig också, men kan inte göra det mer än vanligt eftersom jag alltid tänker på dig.
Hela tiden.

Inga kommentarer: