tisdag 23 februari 2010

Stockholms hyresvärld

För att jag skall vara säker på att du är seriös och kommer att komma på visning måste jag försäkra mig och jag gör
det på följande vis.

Jag vill att du sätter in 200kr på mitt bank konto, så har du verifierat dig att du kommer att komma på den framtida
visningen.

*sätter in pengar på kontot*

Not!


Men däremot hade jag en timme tidigare fått ett mail om en riktig lägenhetsvisning! Förstahandskontrakt i Blackeberg. Visningen är nästa onsdag och inflytt första april. Om jag nu mot förmodan skulle få den lägenheten måste jag snacka med min nuvarande hyresvärd. Inte inte pengar nog att betala dubbel hyra igen. Har inte riktigt återhämtat mig från förra gången.
Blackeberg. Förord på den gröna linjen. Även stadsdelen där vi får möta Eli i boken Låt den rätte komma in. Tror att det är ungefär lika farligt att bo där som i Jakobsberg. Inget höjdarområde alltså, men vad ska man göra?

Inga kommentarer: